Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Rudzie Śląskiej
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp1.bipinfo.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2018-01-07
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-04-03
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
część zamieszczonych na stronie publikacji w formie plików PDF nie ma możliwości edytowania
Wyłączenia
mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-10-19
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-04-03
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Rudzie Śląskiej.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 322487612
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Rudzie Śląskiej
Adres: Gen. Hallera 12, 41-709 Ruda Śląska
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 32 2487612
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szkoła posiada dwa budynki. Budynek A, w którym odbywają się zajęcia uczniów klas 4-8 oraz budynek B przeznaczony dla uczniów klas 1-3.
Do każdego z budynków szkoły prowadzi wejście główne znajdujące się od ulicy Gen. Hallera.
W budynkach nie zastosowano pochylni oraz urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób niepełnosprawnych oraz słabosłyszących.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących.
Korytarze w budynkach są odpowiednio szerokie.
Schody w budynku A są oznakowane z wykorzystaniem poziomych znaków drogowych.
Do szkoły przynależy budynek sali gimnastycznej, z wejściem głównym od ulicy Objazdowej.
Sala wyposażona jest w toaletę dostosowaną do osób niepełnosprawnych.